İnovasyonların Ticarileştirilmesi

İnovasyon İngilizce kökenli bir kelimedir. Türkçe karşılığı ise yenileşim demektir. Daha ayrıntılı anlatmak gerekirse değişen koşullara ayak uydurabilmek için kültürel ve toplumsal ortamlarda yeni yöntemlerin kullanılmasına denmektedir.

En etkili ticari stratejileri kullanabilmek için pazar odaklı bir bakış açısına sahip olmak gerekir. Bunun için de fikirlerin tasarıma dönüşmesi gerekmektedir. Böylece firmalar ticari rekabet avantajı sağlayabilir. İşte bu aşamada devreye inovasyonların ticarileştirilmesi girmektedir.Ticarette fikirlerin başarılı olabilmesi amacıyla yenilikçi bakış açılarının uygulanmasını ifade etmektedir. Elbette ki bu amaç için firmalar profesyonel destek almalıdır.

İnovasyonların Ticarileştirilmesi Hakkında

Firmalar ya da bireyler bazen yenilik yapmaya çalışırken hata yapabilir. Yenilikleri sindirmek, kabul etmek ve daha ileriye giderek yeni yenilikler keşfetmek en doğru davranıştır.Bu hatalar ticarette yapıldığında firma ve kişiler zor durumda kalabilir. Kazanç elde etmek yerine yapılan yeniliklerle uyumlu bir süreç geçiremeyebilir.

Yeniliklere adapte olunmalı ve uyum süreci en avantajlı şekilde geçirilmelidir. İşte bu süreç iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşama yeni ve yaratıcı fikirleri ortaya atmak ve keşfetmektir. İkinci aşama ise ticarileştirme aşamasıdır. Yani yeni olan bu fikirlerin ürün ve hizmete dönüştürülmesidir.

Ticarete dönüştürülen yenilikler yaşam standardını yükseltir, hayatı geliştirir, değiştirir ve bir şeyin üretilmesini sağlar. Üretim ve pazara sunma aşamaları devletler tarafından tercih edildiği gibi şirketler tarafından da benimsenmektedir.

Firmalar inovasyonların ticarileştirilmesi konusunda mutlaka profesyonel bir ekipten yardım almalıdır. Çünkü süreçlerin doğru adımlarla gerçekleşmesi firmayı başarıya götürür. İşte burada devreye Flyinvest girmektedir.

İnovasyonların Ticarileştirilmesinin Önemi

Yenilik amaçlı oluşturduğunuz ticari fikirlerin değer kazanması gerekir. Bunun için de fikirlerinizi ürün veya hizmete dönüştürmeniz şarttır. Bu aşama kolay bir aşama değildir. Ticari stratejileri en etkili şekilde kullanmanız ve çözüm odaklı düşünmeniz gerekir. Bu sayede fikirler markaya, ticarete, esere ya da tasarıma dönüşür. Fikirlerin ticarete dönüşmesi aşamasında ise pazar odaklı düşünmeniz gerekir.Bu sayede pazarda yani ticarette yerinizi en doğru şekilde tanımlamış ve almış olursunuz. Pazarda yer alan diğer firmalarla ticari rekabete girebilir düzeye ulaşmış olursunuz.

Bu amaçla fikirlerin geliştirilmesi, ticari rekabet düzeyine getirilmesi, başarılı olunması amacıyla Flyinvest Özel Yatırım Ajansı danışmanlık, yönlendirme hizmetlerini profesyonel olarak vermektedir. Firmalara inovasyonların ticarileştirilmesi işinde uzman ekibiyle destek sağlamaktadır.

İnovasyonların Ticarileştirilmesi Süreci

Konunun çok daha iyi anlaşılması ve inovasyonların ticarileştirilmesi konusunda profesyonel desteğin mutlaka olması gerektiğini anlatmak adına süreçlere sizler için yer verdik.

Bu süreç tam olarak 5 aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama fikirdir. Yani fikirlerin belirlenmesi ve ortaya çıkmasıdır. Öncelikle yenilikçi bir fikre ihtiyacınız vardır. Yapacağınız ya da yapmakta olduğunuz işte zihninizi serbest bırakarak her türlü yeni fikre açık olmalısınız.

İkinci aşama ise konsept aşamasıdır. Bu aşamada anlayış, kavram, tarz, görüş, düzen, ana fikir, tema ve düzenin oluşması gerekir. Yeni olan fikirleriniz için alışılmışın dışında size özel konsept yani dekorasyon oluşturmanız gerekir.

Üçüncü aşama ise prototip aşamasıdır. İlk örneğiniz yani ilk taslak bu aşamada ortaya çıkar. Artık fikirler dekorasyona ulaşmış ve belgeye dönüşmüştür.

Dördüncü aşama ise üretim aşamasıdır. Yeni olan fikirlerin ticarete uyumlu bir şekilde hizmet ya da ürünün üretilmesini ifade eder. Beşinci ve son aşama ise hazır olan ürün ya da hizmeti pazara sunma aşamasıdır.

Tüm bu süreçlerde Flyinvest size destek vermektedir.

İnovasyonların Ticarileştirilmesi Örnekleri

Piyasada çok çeşitli ve çok fazla inovasyonların ticarileştirilmesi örneklerine rastlanır. Sizin de yeni fikirleriniz varsa bu verilecek örnekler teşkil edebilir. Böylece konuyu daha iyi anlamış ve kavramış olursunuz. Aşağıda verilecek birçok örnekte önemli ölçüde değiştirilmiş ürün, hizmet ya da mal göreceksiniz. Yeni bir pazarlama yönteminin uygulandığını örneklerle keşfetmiş olacaksınız. Her örnekte yeni organizasyon yöntemleri uygulanmıştır.

Fortnite oyununu birçok kişi duymuştur. 2019 yılında en çok para kazandıran oyundur. Oyunun içeriğinde özelleştirmek için ödeme yapma özelliği ilk burada keşfedilmiştir. Bu bir inovasyonların ticarileştirilmesi örneğidir.

Bir diğer örnek ise otomobil sektöründen gelmektedir. Ford markası 2019 yılında elektrikli araçlar, otonom arabaları alanında teknolojiyi geliştirmek amacıyla Volkswagen markasıyla ortaklığını ilan etmiştir. Bu sayede iki firmada rekabet oranı yüksek ürünler geliştirmiştir.

İnovasyonların Ticarileştirilmesi Pazar Alanı Kavramı

Ticarette pazar alanı kavramı oldukça önemlidir. İşletmeler ve firmalar bu konudaki tutum ve davranışlarını pazara göre ayarlar.Bu yüzden de yeni fikirleriniz oluştuktan sonra bu alandaki pazarı iyice araştırmanız gerekir. Çünkü fikir pazara göre şekillenecek ve üretilecektir. Bu konuda piyasalarla ilgili geniş bilgiye sahip birçok projeye el atmış Flyinvest sizlere en doğru pazar bilgisini sunacaktır.Firma inovasyonların ticarileştirilmesi süreçlerini bu amaca yönelik olarak gerçekleştirmektedir. Amaç yeni fikrin üretim veya hizmete geçirilmesi ve pazarda başarılı olmasını sağlamaktır.

İnovasyonların Ticarileştirilmesinin Amacı Nedir

Fikirlerin ortaya atılmasında ticari sektördeki baskı, küresellik, ekonomi ve riskler krizlerle birlikte firmaları engelleyebilir.Bu da başarıya gidecek olan ve atılması gereken adımlarda çekimserlik yaratabilir. Oysaki oluşan yeni fikirleriniz mevcut sisteme göre değerlendirilir ve geliştirilir. Bu da sizi başarıya götürür. İşte inovasyonların ticarileştirilmesi işinin amacı oluşan yeni fikrin sektörde başarılı olmasını sağlamaktır. Dolayısıyla fikir sahibi olan firma da başarıya gidecektir.

Flyinvest de sizi ve firmanızı başarıyı götürmek için her olguyu düşünerek projelerini gerçekleştirmektedir.